Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Selvom børn er en velsignelse for de fleste, er det langt fra alt der er lige rosenrødt ved at få børn. Mange nybagte mødre døjer nemlig med en blød, uformelig mave i noget tid efter fødslen. Nogen døjer med de i nogle få måneder, nogle i mange måneder og andre i årevis.

Det kan påvirke selvværdet så meget, at man ikke længere føler sig helt som samme kvinde. For langt de fleste er det dog noget, man kan gøre noget ved. Du kan nemlig godt træne din mave op igen efter fødslen, så du bliver en både flot og glad mor, men den mave som du mener du bør have.

Tricket er, at du skal lave de rigtige øvelser. Almindelige mavebøjninger hjælper nemlig ikke nødvendigvis på mor-maven – de kan faktisk også gøre den faktisk endnu værre.

Mange kvinder får nemlig delte mavemuskler. Det betyder lige præcis det det hedder, at mavemusklerne deler sig. Det gør de for at gøre plads til barnet. Du kan det på, at din mave spidser til, når du spænder mavemusklerne.

Træn mavemusklerne rigtigt

For at samle mavemusklerne igen, skal du lave de korrekte mavebøjninger, og der findes masser af træningsprogrammer, som er udviklet særligt til gravide. De sørger for, at du ikke bliver overbelastet, og de er samtidig tilpasset til en mors hverdag. Du kan supplere med noget cardio og fedtforbrænding så du ser resultater hurtigere.

Træn hjemme

En af de sværeste ting ved ved at træne efter en fødsel er tid. Hvor du før kunne få i fitnesscenter konstant, er der nu andre ting der tager din tid. Din alenetid er ganske enkelt udfordret på en helt ny måde. Især hvis du har flere børn, kan det være en udfordring at sætte tid af til sig selv.

Heldigvis er disse træningsprogrammer også noget, du kan klare hjemmefra, og som ikke behøver et center for at være effektive. Når din baby bliver lidt ældre, er det en god ide med en babyjogger, så du kan komme ud og gå eller løbe.